حسابدار موفق باید اره خود را تیز کند

برای موفقیت شاید کتاب‌ها و مقالات زیادی خوانده باشید، برای مثال در کتاب هفت عادت مردمان مؤثر در عادت هفتم به تیز کردن اره اشاره‌شده است.

داستان ازآنجا شروع می‌شود مردی در حال اره کردن درختی است و شخصی به او می‌گوید چه‌کار انجام می‌دهی؟ آن مرد می‌گوید همان‌طور که می‌بینی درخت اره می‌کنم و خیلی هم کارم زیاد است و فرصت کار دیگری هم ندارم!

آن شخص می‌گوید به نظر می‌رسد اره شما کند است و نیاز دارد تیز شود. آن مرد در جواب می‌گوید مثل‌اینکه متوجه نشدی من هیچ فرصتی ندارم بعد شما می‌گویی کارم را تعطیل کنم و اره‌ام را تیز کنم؟!

 

در ابتدا وقتی داستان تیز کردن اره خوانده می‌شود، مخاطب فکر می‌کند چرا شخص مورداشاره داستان اره خود را تیز نمی‌کند؟ چون با تیز کردن اره بازده و سرعت کارش بیشتر می‌شد و کمتر خسته می‌شد.

 اگر کمی به کارهای خودمان با دقت نگاه کنیم اکثر وقت‌ها اره‌های ما تیز نیست و با اره کند شروع به کار کردن می‌کنیم و فکر می‌کنیم تیز کردن اره وقت ما را تلف می‌کند.

در این سری از مقالات می‌خواهم درباره تیز کردن اره اشاره نمایم. هرچند بیشتر مخاطبان این سایت علاقه‌مندان به رشته پرطرفدار حسابداری است ولی مخاطبان دیگر نیز می‌توانند از این مقالات بهره‌مند شوند.

در هر شماره از این دسته مقالات به یک مورد از مواردی که معمولاً حسابداران تازه‌کار یا گاهی اوقات حسابداران خبره با اره کند کار می‌کنند را موردبررسی قرار می‌گیرد.

آشنایی کامل با مفاهیم اساسی حسابداری

تسلط کامل بر مفاهیم اساسی حسابداری از ضروریات هر حسابدار است. خیلی از حسابداران بدون توجه به این مفاهیم اساسی اقدام به ثبت رویدادهای مالی می‌نمایند.

با توجه به پیشرفت نرم‌افزارهای حسابداری حسابداران تصور می‌کنند نیاز به دانستن مفاهیم اساسی حسابداری نیست.

با این باور غلط این دسته از حسابداران در حد یک اپراتور باقی می‌ماند و در تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی مهارت ندارند. درصورتی‌که داشتن پشتوانه قوی علمی همراه باتجربه عملی می‌تواند یک حسابدار خبره بسازد.

حسابداران با اندکی وقت برای یادگیری مفاهیم اساسی اره خود را تیز کرده و سرعت یادگیری و فهم خود را افزایش می‌دهند.

مفاهیم اساسی حسابداری شامل مفروضات حسابداری، اصول حسابداری و اصول محدودکننده یا میثاق‌های حسابداری است.

برای آموزش صحیح مفاهیم اساسی حسابداری می‌توانید از دوره آموزش حسابداری که در سایت موجود است بهره‌مند گردید.

مفاهیم اساسی حسابداری

مقالات مرتبط با مفاهیم اساسی حسابداری نیز در سایت موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *