مطالعه لذت بخش برای دانشجویان حسابداری

۵ روش  صحیح مطالعه لذت بخش برای دانشجویان حسابداری

دانشجویان و دانش آموزان زیادی هستند که از درس خواندن خود خسته می شوند و درس خواندن برای آن ها عذاب آور است. برای آن که درس خواندن کسل کننده و عذاب آور نباشد، به ۵ روش ساده و کاربردی برای مطالعه کردن اشاره می شود:

  • زمان مطالعه:

مطالعه کردن را تا زمانی ادامه دهید که خسته نباشید و احساس خستگی نکنید. در صورتی که احساس خستگی داشتید، مطالعه را قطع کنید و به خود یک استراحت نشاط آر دهید و سپس مطالعه کردن را شروع نمایید. ساعت های طلایی مطالعه ۷ الی ۹ صبح و پس از یک استراحت کوتاه ۹ الی ۱۱ صبح است.

در عصر نیز ساعت ۳ الی ۵ عصر نیز برای مطالعه مفید است.

با کمی دقت می توانید ساعت پربازده مطالعه خود را کشف نمایید. بعضی افراد در هنگام غروب آفتاب و یا شامگاه بازده بیشتری دارند. البته اگر ساعت طبیعی بدن تنظیم باشد بهترین ساعت مطالعه زمان های بیان شده در بالا است.

  • توجه خود را بر روی آن چه مطالعه می‌کنید متمرکز سازید:

توجه یکی از مؤلفه‌های عمده حافظه است. به منظور آن که اطلاعات از حافظه کوتاه مدّت به حافظه بلند  مدّت منتقل گردند، شما باید به طور فعّال به آن‌ها توجه کنید. سعی کنید در محیط‌هایی بدون سر وصدای  موجب حواس‌پرتی مثل تلویزیون، موسیقی و … مطالعه کنید.

  • از حفظ کردن مطالب و با عجله برای حاضرشدن در امتحان بپرهیزید:

جلسات منظمی برای مطالعه در نظر بگیرید. مطالعه مطالب در طول چند جلسه، زمان کافی برای پردازش مناسب اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که به طور مرتب مطالعه می‌کنند بسیار بهتر از کسانی که تمام مطالب را در یک جلسه طولانی مطالعه می‌کنند، مطالب را به یاد می‌آورند.

  • اطلاعاتی که مطالعه می‌کنید را سازماندهی کنید:

 پژوهشگران دریافته‌اند که اطلاعات در حافظه به صورت خوشه‌ای سازماندهی شده‌اند. شما نیز می‌توانید به  بهره‌گیری از این ویژگی به ساختاردهی و سازماندهی مطالبی که مطالعه می‌کنید بپردازید. سعی کنید مفاهیم  و عبارت‌های مشابه یا مرتبط را با هم گروه‌بندی کنید.

  • اطلاعات را در ذهن‌تان بسط دهید و مرور کنید:

برای به خاطر آوردن اطلاعات، شما باید آنچه مطالعه کرده‌اید را در حافظه بلند مدّت خود قرار دهید. یکی از  موثرترین روش‌ها، بسط و مرور نام دارد. یک مثال از این روش این است که ابتدا تعریف عبارت‌های  کلیدی را بخوانید، سپس با دقت بیشتر آن تعریف‌ها را مطالعه کنید و سرانجام به مطالعه تشریح جزئیات  معنی آن عبارت‌ها بپردازید. پس از چند بار تکرار این فرایند، یادآوری این اطلاعات بسیار بهتر و آسانتر  خواهد شد.

 

نویسنده: نادر نوروزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *