۵ روش تقویت حافظه مخصوص حسابداران

داشتن یک حافظه قوی برای حسابداران یک امر ضروری می باشد. مغز انسان از دو نیمکره تشکیل شده است. نیمکره چپ و نیمکره راست. حسابداران بیشتر از نیمکره چپ مغز خود استفاده می نمایند زیرا یکی از وظایف نیمکره چپ انجام محاسبات می باشد، که حسابداران در هر روز انجام می دهند.

برای داشتن خلاقیت و داشتن حافظه قوی لازم است از نیمکره راست نیز استفاده شود. تحقیقات نشان داده است استفاده همزمان از دو نیمکره مغز توانایی فرد را حداقل ۳ برابر می کند.

به همین منظور ۵ روش برای تفویت حافظه که برای حسابداران مفید می باشد و آن ها برای استفاده از نیمکره راست مغزشان کمک می کند اشاره می گردد:

  • یادآوری خاطرات گذشته:

این روش بسیار تاثیرگذار در تقویت حافظه می باشد ، ابتدا یک خاطره را در نظر گرفته برای مثال خاطره از کودکی ، بدن در حالت قرار داده و چشم ها را بسته حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه آن خاطره را مرور کرده سعی شود تا جایی که امکان دارد جزئیات یادآوری شود ، سپس روز بعد همان خاطره دوباره مرور شود این دفعه بایستی جزئیات بیشتری نسبت روز قبل یادآوری شود و این عمل را برای هر خاطره ۳ الی ۵ بار تکرار شود.

  • بحث و مناظره کردن :

در خصوص مطالب یادگیری شده با افراد مختلف آن مطلب به چالش کشیده شود و مورد بحث مناظره قرار گیرد و یا موضوع های مختلف برای افراد دیگر شرح داده شود.

  • نگاه کردن به آلبوم عکس

یک آلبوم عکس مربوط به سالیان دور را ورق بزنید و عکس های خود را نگاه کنید و خاطره آن عکس را مرور نمایید. سعی کنید ۵ دقیقه فقط به لحظه ای که عکس گرفته می شد فکر کنید و جزئیات آن را یاد اوری نمایید. این کار چندیدن بار در روزهای مختلف تکرار کنید.

  • ورزش مناسب

ورزش کردن عملی ثابت شده علمی است که در سلامتی هر فرد تاثیر به سزایی دارد. حسابداران نیز نباید به راحتی از کنار آن بگذرند. انجام ورزش مناسب و منظم در برنامه هفتگی برای هر حسابدار ضروری می باشد.

بهترین ورزشی که برای تقویت حافظه حسابداران توصیه می شود، پیاده روی و کوهنوردی است.

مدت زمان هر مرتبه پیاده روی حداقل سی دقیقه می باشد. پیاده روی باید طوری انجام شود که باعث عرق کردن بدن شود.

 

  • یادآوری چهره آشنایان

یکی از آشنایان خود را در نظر بگیرید، برای مثال همسر، پدر، مادر و یا فرزند خود. سپس تمام چهره آن فرد را با جزئیات کامل تداعی نمایید. این کار را با تمرکز و جزئیات زیاد انجام دهید. برای مثال رنگ چشم، اندازه آن مقدار فاصله بین دو چشم، فاصله ابروها و… هر چقدر این کار با جزئیات بیشتر انجام شود تاثیر بیشتر بر حافظه تصویری شما دارد.

 

نویسنده: نادر نوروزی

 

۲ thoughts on “۵ روش تقویت حافظه مخصوص حسابداران

  1. علی نجفی :

    سلام وقت بخیر من همیشه اسامی افراد را فراموش میکنم
    آیا حافظه من مشکلی داره
    این موضوع باعث شده در روابطم دچار مشکل بشم

    • نادرنوروزی :

      سلام و درود
      برای اینکار اسم هر فرد را با چهره آن شخص بهم ربط دهید حتی به شکل خنده دار و غیر واقعی و تا وقتی چهره طرف را می بینید بتوانید به آن چیزی که اسم و چهره را اتصال دادید برسید.
      دوم اینکه به خودتان لقین نکنید چند تا اسم و چهره را درست گفتید خودتان را تشویق کنید تا ناخودآگاه شما تشویق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *